29 Eylül 2015 Salı

AMD ve DIRECTX® 12 TEKNOLOJİSİ

DirectX 12 Farkı: 

      DirectX 12 oyun deneyimimizi yeni bir boyuta taşıyacak. Artık işlemcimizin sahip olduğu tüm çekirdekleri oyunlarda aktif olarak kullanabileceğiz. Bu da ekran kartına yük bindireceğimiz iş miktarını daha hızlı bir şekilde iletmemizi sağlayacak ve ekran kartımızı tam verimle kullanabileceğiz. Kısacası grafik gücü gerektiren işlemler çok daha kısa sürede tamamlanabilecek. Bunların yanında DirectX 12 ekran kartınızın çoklu işlemler yapabilmesini sağlayarak render için gereken zamanı düşürecek, gecikme(latecy) süresini azaltacak ve de daha yüksek kare/saniye(framerate) oranları yakalamamızı sağlayacak. Bunları sağlayacak teknolojilerin isimleri ise; Multi-threaded Command Buffer Recording (Çok iş parçacıklı tampon kaydı)ve Asynchronous Shaders(Eş zamansız gölgelendiriciler).

AMD DirectX 12 performansı ile ilgili şunları dile getiriyor;

1- API (Application Progamming Interface - Uygulama Programlama Arayüzü) üzerinden işlemciye gönderilen komutlardaki gecikme süreleri azalmış olacak.

2- İşlemciyi yoracak görevler yeni API sayesinde daha az zamanda tamamlanacak.

3- Çekirdek başına düşen görev dağılımı, çekirdek sayısı 4'ten fazla olan işlemcilerde daha başarılı hale getirildi.

4- Yeni API ile CPU'nun gücü tam olarak açığa çıkmış olacak.

5- Ekran kartları tüm işlemci çekirdekleri ile aynı anda iletişim halinde olacak. 



AMD bunları daha iyi kavrayabilmemiz için birde video hazırlamış:



Tüm Silindirler Devrede Olacak:   

     Multi-threaded Command Buffer Recording AMD işlemciniz ya da APU'nuz ile AMD Radeon ekran kartınız arasında geniş bir iletişim yolu oluşturacak. Bu sayede de birden çok işlmci çekirdeği aynı anda ekran kartı ile haberleşme yapabilecek. 

     DirectX 11'de ise çoğu grafik iş yükü tek bir işlemci çekirdeğine biniyordu. 


     Bu teknolojiyi çok basit olarak iki şeritli bir yoldan 8 şeritli bir süper otobana geçiş gibi değerlendirebiliriz. Daha çok trafik alanı sağlayarak iş yapılması için gereken zaman en aza indiriliyor.


Süper Otobanda Sürüş: 

     Asynchronous shaders bir otoban gibi iş görüyor. Fakat bu yolda hiç trafik ışığı olmadığını ve hiç duraksama yaşanmadığını düşünün, işte bu da ekran kartının aynı zamanda birden fazla görevi yerine getirebilmesine olanak sağlıyor. Küçük görevler birleştirilerek diğer ana görevlerin yanında trafiğe dahil ediliyor ve bu sayede aynı anda onlarca görevin yapılabilmesi sağlanıyor.

     İşlemci 4K çözünürlükte bile ekran kartına çizmesi gerekenleri söylediğinde ekran kartı bunu akıcı bir şekilde yapabiliyor.


Oyun Motorları: 

     Şu ana kadar bildiğim kadarıyla iki oyunun tam olarak DİrectX 12 desteğine sahip olacağı açıklandı. Bu oyunlar; Asher of the Singularity(Oxide Games) ve Deus Ex:Mankind Divided(Square Enix). Bu oyunlar AMD donanımları için optimize edilmiş durumdalar.


DirectX 12 ile Uyumlu AMD Ekran Kartları: 

    Windows 10'u bilgisayarınıza kurduysanız ve en son ekran kartı sürücülerini yüklediyseniz aşağıda yazdığımız ekran kartları DirectX 12 desteği için kullanımınıza hazırlar.
  •  AMD Radeon R9 Serisi Ekran Kartları
  • AMD Radeon R7 Serisi Ekran Kartları
  • AMD Radeon R5 240 Ekran Kartı  
  •  
  • AMD Radeon HD 8000 Serisi Ekran Kartları(HD 8570 ve üzeri modeller)  
  •  
  • AMD Radeon HD 8000M Serisi Ekran Kartları
  • AMD Radeon HD 7000 Serisi Ekran Kartları(HD 7730 ve yukarısı modeller)   
  •  
  • AMD Radeon HD 7000M Serisi Ekran Kartları(HD 7730M ve yukarısı modeller)  
  • AMD A4/A6/A8/A10-7000 Serisi APU'lar (Kaveri Kodadlı)
  •  
  • AMD A6/A8/A10 PRO-7000 Serisi APU'lar (Kaveri Kodadlı)
  • AMD E1/A4/A10 Micro-6000 Serisi APU'lar (Mullins Kodadlı)
  •  
  • AMD E1/E2/A4/A6/A8-6000 Serisi APU'lar(Beema kodadlı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Oyuncu ve Oyun Sistemleri Albümü