15 Ağustos 2015 Cumartesi

UCUZ AKILLI TELEFON ALMAK MANTIKLI MI?

       
Teknooda.net'te okuyun.
        Şu an hal akıllı telefonlar son derece popüler durumda, tabi bu popülerlik yanında telefonlarda çeşitliliği de getiriyor. Ama etrafınızda da dikkat etmişsinizdir ki telefonlara yurdumuzun gelir düzeyi göz önüne alınınca verilen para o kadar fazla ki insan bazen şaşırmadan yapamıyor. Galiba biz millet olarak markayı seviyoruz. Ama özellikle yurtdşındaki gözlemlerimin de yardımıyla şun söyleyebilirim ki bu telefonları üreten milletler bizlerden daha alt seviye telefonlar kullanıyorlar. Peki neden?
 
       Aslında çok basit. Hatta şimdilerde her markanın düşük fiyatlı modeller çıkarttıklarını görebilirsiniz. Ama bu modellerde genellikle donanımsal olarak fazla kısıntıya gidilir. İyi donanıma sahip ürünler ise ya markasından dolayı ya da diğer kısıntılarından dolayı(kamera,yazılım güncellemeleri, pil vs.) tercih edilmez. Evet çoğu zaman pahalı daha iyidir ve iyi fotoğraf çeken, hızlı ve pil ömrü uzun cihazlar kullanıcıyı memnun eder. Ancak geçenlerde de rastladığım bir olay bu konuyu daha iyi açıklamama yardımcı olacak;
       X bir elektronik firmasında akıllı telefonlara bakarken orta yaşlı bir abi üst model bir telefonu alarak satış görevlisine, "Bu kaç çekirdek oluyor şimdi?" diye sordu. Satış görevliside önce duraksadı, bende aynen takip ediyorum ne diyecek diye, sonra "8 çekirdek abi bu." dedi. Sonra abi fiyatını da görünce biraz gerileyip daha alt segmetteki telefonlara bakmak için benim bulunduğumu tarafa geldi. O anda elindeki telefona baktım ve abinin şimdi baktığı telefonun elindekinden daha alt model olduğunu gördüm. Sonra bana dönüp "Bunlar nasıl acaba?" diye sordu. Önce anlatacaktım fakat ayrıntıya girmenin gereksiz olduğunu az önce konuştukları aklıma gelince anladım. Sonra başka bir marka daha üst seviye telefonları gösterdim abiye. Fakat öyle yapınca da "Ben bu markayı kullanıyorum gep onlara güvenilmez ekranı şii oluyomuş pili patlıyormuş vs" dedi!!! Biz de herkez herşeyi bilir mantığı yaygın olduğu için üstelemedim ve oradan ayrıldım.
       Aslında bu basit hikaye ile anlatmak istediğim şu ki; telefonlar bu kadar yaygın ve de pahalı iken biraz daha bilgi sahibi olmaya çalışmalı ve tercihimizi ona göre yapmalıyız. Araba alırken yapıyoruz mesela. Araba almaya karar veren biri karar sürecinde  neredeyse her türlü terim ve teknik bilgiye sahip oluyor. Kısacası benim telefon alacaklara ve bilgisi ya da özelliklerine ilgisi olmayan vatandaşlarımıza taviyem, ihtiyacınıza göre telefon seçin ya da bilen birisinden yardım alın. Ben sadece internet ve görüntülü görüşme yaparım deyip 2000 TL vermenize gerek yok. Para bolsa bişi diyemem tabi. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Oyuncu ve Oyun Sistemleri Albümü